Vårda jag-et!

Med Jag-et menar jag nu inte att vara arrogant, girig eller liknande utan syftar mer på din personlighet och självkänsla. Att våga tro på dig själv och låt det synas genom dig och dina handlingar.

 

Var inte rädd för att sikta mot det du vill ha eller uppnå i rädsla av att andra ska misstycka eller ifrågasätta det du vill. Många som söker och lär ut andlig levnad säger att det är vist att försvaga jag-et och leva efter att uppnå en form av renhet istället för matriella saker och nöjen. Många fastnar halvägs då de inte vill avsäga sig alla drömmar för att uppnå denna andliga upplysning, med resultatet av att det även i många fall fastnar i karriären istället för att avancera. Kanske skäms de över att de kan tjäna mer pengar då det inte direkt går hand i hand med deras andliga sökande. Jag håller inte med denna teori om andlig upplysning som många religoner innehåller, du förtjänar det du vill ha, så varför må dåligt över det? Nej bygg upp jag-et istället, inte till en trångsynt varelse utan en med självinsikt och ödmjukhet inför livet och människor runt omkring dig. 

 

Hur bygger du då upp jag-et? Börja med ärlighet, var ärlig mot dig själv och personer i din omgivning, låtsas inte vara någon du inte är, du är perfekt som dig själv och ingen kan vara du lika bra som just du! Ju mer du är dig själv ju mer kommer du att inse att det finns andra som gillar och trivs med dig som dig själv.  Jag har själv försökt leva upp till andras förväntningar om hur jag skulle vara som person och försökt lura mig själv till att jag också var denna som andra förväntade sig, med det mindre lyckade resultatet att jag själv bara mådde dåligt i slutändan. När jag väl kom till insikt om att det var dags att bli mig själv försvann många av de som hade andra förväntningar på mig som person än de jag nu visade, även vissa i min närmaste släkt ,visst kändes det jobbigt först men med stöd av min underbara fru P är jag nu Herr T på heltid och trivs med det.

 

Var aldrig rädd för att vara öppen i rädsla för att andra ska hitta svagheter hos dig att använda emot dig. Du får alltid det du önskar eller inte önskar, som du redan vet så handlar det om det du fokuserar på mest. Så lägg bort din rädsla om att andra ska misstycka, tänk på det du vill och var dig själv i alla lägen, bygg upp ditt ego så du blir mer självsäker och vet att du kan uppnå allt det du vill uppnå genom positivitet och ärlighet mot dig själv och andra.

 

 

//Herr T


 




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0