Exempel på motsatt effekt

Något jag släppt mycket på är vad andra personer tycker om mig. Sådana tankar leder nästan alltid till tvivel, oro, onödig analysering och osäkerhet. Sällan kommer det något vettigt ur sådana tankar eller hur? Man måste inse att andra personers åsikter om dig är deras egna och har mycket lite att göra med dig. Det är desto mer viktigare vad du tycker om dig själv.

 

Jag fann en ny mindre lyckad upptäckt hos mig själv i förrgår. Ett bra exempel på hur man motarbetar sina egna önskningar, omedvetet. Jag hade en barndomsvän som var mig väldigt nära, hon sårade mig och vi gled ifrån varandra. Jag har haft flera väldigt nära och fina vänner som försvunnit ur mitt liv och jag har känt mig sviken och sårad många gånger, har även lagt skulden på mig själv. Med tiden har jag lärt känna många nya personer, men det har aldrig lett till någon nära vänskap. Jag har arbetat mycket med att trivas med mig själv vilket har varit otroligt givande. Men efter att höra mig själv säga till en vän senast igår att jag är för lat för att skapa mig nya vänner fick jag mig en tankeställare. '

 

Jag är enligt mig själv en väldigt öppen, pratglad och positiv människa. Men jag har insett att i rädsla om att bli sårad så blockerar jag mig själv för att skapa nya givande kontakter. Jag pratar gärna och mycket med mina trevliga grannar osv, men sedan tar det stopp där. I mina meditationer säger jag ofta till mig själv att jag vill ha personer omkring mig som är positiva, glada och att jag önskar träffa många nya spännande personer. Men sedan i verkligheten motarbetar jag detta hela tiden, detta är ett bra exempel på hur attraktionslagen fungerar, eller hur man helt enkelt motarbetar sina egna önskningar. Jag kan inte önska mig nya fina realtioner och sedan gå och säga att jag är för lat för att lära känna nya personer genom rädslan av att bli sviken. 

 

Attraktionslagen fungerar som så att du kan inte önska dig t.ex. mer pengar och samtidigt gnälla över hur lite pengar du har just nu. Det är inte dina ord som attraherar saker och möjligheter, det är dina känslor. Har du känslan av avsaknad av något så hjälper inga ord i världen dig, du måste "känna" för det du vill attrahera. I mitt fall så handlar det om att släppa känslan av rädsla och sårbarhet och hitta känslan av uppskattning och gemenskap för att attrahera det jag önskar mig.

 

//Fru P

 

 

 



Postat av: Jennifer

Oj vad jag kände igen mig i det här inlägget, nu fick jag mig verkligen en tankeställare, tack!

Svar: Ja jag tror fler kan känna igen sig, därför skriver jag även om mina egna "missar" längs vägen :)
attraheramera.blogg.se

2012-08-26 @ 22:20:15
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com
Postat av: Helena

Känner oxå igen mig!

2012-09-02 @ 21:50:46
Postat av: Fru Eriksson

Vilket bra inlägg/Kram

2012-09-05 @ 10:59:47
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0