Kortaste avståndet mellan två människor

Ja det är väl ändå ett leende.Tänk vad ett leende kan göra och vilken effekt det har. Att börja dagen med ett leende är det bästa som finns och vi som har en glad liten bebis här hemma som alltid vill leka och jollra varje morgon oavsett om klockan är 03.00 eller 10.00 så kan man inte annat än att le oavsett hur trött man än är. 

Men bara genom att ge ett leende på stan till en främling, eller sin granne och man får ett leende tillbaka gör så att man genast blir glad inombords. Tänk vad ett enkelt leende kan göra. Det drar till dig människor och människor tycker om att vara i din närhet. Vem vill inte vara med människor som är glada :) Bara att du känner dig nöjd och har ett leende på läpparna ger en känsla av positivitet inför allt du ska ta till dig under dagen. Och om du kan le till någon och känna lycka inför det, för vi pratar om ett äkta leende här, så kommer det gå som en spriral upp och din lycka kommer öka under dagen. Även om du skulle börja dagen lite krassligt så påverkar det även likväl ditt inre tillstånd som din fysiska hälsa. Att le mot andra människor kan göra mer än vad man tror, det kan muntra upp en människa som haft en lite tråkigare dag, känner sig ensam osv Sedan vet vi alla hur smittsamt ett leende kan vara och den smittan tar jag gärna emot, med glädje :) Sedan våga skratta åt dig själv. Snubblar du på gatan, bli inte upprörd eller generad. Skratta istället! Ta dig själv inte så seriöst, ha lite självdistans. 

 Ta detta som en liten utmaning för dig själv och känn skillnaden. Le mot folk du möter på gatan, inte ett litet blygt leende, inte eller ett artighetsleende utan ett riktigt stort varmt leende. 

 

/Fru P

 



Postat av: Sanna

Så sant det du skriver, jag vet att min dag fick en vändning av just den anledningen för inte så längesedan. :)

2012-07-26 @ 20:20:28
Postat av: Helena

Tack för kommentaren i min blogg. <3 Har nu kikat lite här på din blogg och ser mycket intressant. Så jag ska absolut fortsätta läsa vidare. Tack för att jag fick komma och "hälsa på". :-)

Mvh Helena

2012-07-27 @ 17:50:26
URL: http://helenashus.blogspot.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0