Våga släppa taget

Av egna erfarenheter så vet jag hur det är att hålla fast i saker, och med det menar jag människor som egentligen bara gjort en illa, situationer som man ältat om och om igen osv. Allt detta var en stor del av mitt liv för några år sedan. Jag höll fast i relationer som var i min närmaste omgivning då jag var rädd för att inte tillhöra, för att normen säger att blod är starkare än vatten. Men så var inte fallet för mig och det hade jag svårt att acceptera och kunde inte släppa taget helt enkelt. Jag drog till mig situation efter situation där den ena konflikten avlöste den andra. Även när det kom till negativa händelser i mitt liv så kunde jag inte släppa det som skett utan ältade vad som gick fel, men kom så klart aldrig fram till någon givet svar, som man oftast aldrig gör i konfliktsituationer. Jag ignorerade mina känslor och lyssnade aldrig på min magkänsla. Hela mitt jag kunde skrika att något var fel, men ändå kämpade jag motströms. 
 
 “There are things that we never want to let go of, people we never want to leave behind. But keep in mind that letting go isn’t the end of the world, it’s the beginning of a new life.”
 
När jag träffade min fru som hade mycket enklare att släppa taget om männsikor och situationer så började det sakta men säkert gå upp för mig hur illa jag själv behandlat mig själv. Sedan kom vi över attraktionslagen som gjode allt ännu tydligare hur i obalans jag var med mig själv. Med detta sagt vill jag förmedla hur viktigt det är att för det första lyssna på sina känslor som vi skrivit mycket om innan. Men även hur viktigt det är att vara egosistisk och se vad som är bäst för sig själv,
oavsett vad samhällest syn på saken är. 
 
Se livet som en forsande flod och du sitter i en båt, meningen med livet är inte att du ska kämpa och slita motströms utan följa med din egen ström. Våga släppa taget om saker som känns fel och våga lita på att stömmen tar dig åt rätt håll. När jag väl gjorde det, släppte taget om männsikor och händelser i det förflutna så blommade det upp så mycket mer positiva männsikor omkring mig och positiva händelser. Även om det för stunden kändes svårt så var det så enklet när man insåg hur bra man mår när man väl ser till sitt eget bästa och sitt eget mående. 
 
/Herr T
 
 
 
 


Postat av: Jenny

Jag har tänkt på det här de senaste dagarna, och så såg jag det här nu ikväll! Jag drog till mig det! Och visst är det så här! Det känns fantastiskt att släppa taget!

2012-07-22 @ 21:59:30
URL: http://healthywealthywellness.wordpress.com
Postat av: Anna

Så bra skrivet och så sant!!! Det öppnas många nya dörrar när man stänger en som inte är bra för en!

2012-07-25 @ 23:00:11

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0